י"ז בכסלו תשע"ד 20.11.13

מהמישור הרגיל אל המישור הפנימי ומה שביניהם...
רשמים מסיור "ניגון מקום" להררית ויודפת

מאת יעל בן שלום

בוקר יום שישי. הנחתי לכל הבישולים, הניקיונות ושאר ההכנות לשבת, כדי לצאת ולפגוש, יחד עם חברים יקרים מניגון הלב, קהילות רוחניות במשגב.

מסע הרוח שלנו התחיל ביישוב הררית. בקצה הישוב ירדנו בשביל דרך כרם זיתים בתוך נוף הררי ושקט. תוך כדי הליכה העין נהנית מהנוף, והנפש מתמלאת שקט וזה מעניק מיד השראה רוחית ואוירת התכנסות פנימה.
הגענו אל הכנסיה החבויה במערה תת קרקעית. ירדנו בגרם המדרגות הצר, והתיישבנו כמה דקות כדי להתמסר לקרירות לשקט ולרוגע שהמקום מזמן.
המשכנו הלאה בשביל בין עצי החורש אל המרכז בו נפגשנו עם הנזירות המתגוררות במבדד. הנזירות, ברב התלהבותן ועם המון חוש הומור, סיפרו לנו  על אורח חייהן. שמענו את סיפורן האישי, מה הביא אותן למקום ×”×–×”, סיפור של ×—×™×™ יום יום, של עשייה, תפילה, התנתקות מהעולם ואמונה חזקה שזו הדרך.

מה שהרשים אותי בסיפור שלהן היה שמות הנזירות. עם התקדשותן ושבועתן לדרך, מקבלות הנזירות "מלמעלה" שם אחר ממה שהיה להן, והשם הזה הוא מה שהן וקושר אותן לגורלן לעד. השיחה הנעימה לוותה בניגונים ושירים בליווי הגיטרה של שי, כמובן. וגם הנזירות הפליאו בשירתן.

אחרי הביקור המעורר השראה הזה חזרנו לרכבנו והמשכנו למפגש הבא – קהילת יודפת.
ביודפת התארחנו אצל רות אבידור, ממקימי יודפת, שסיפרה לנו על קצה המזלג על המקום, על המורה, על התלמידים, על העליה לקרקע בשנות החמישים כשרק אדמת טרשים ויער מוחבא היו מסביב, קצת על הרוח... קצת מזה וקצת מזה. האמת, היה חסר משהו להתחבר אליו, להאחז בו כדי להבין באמת מה רוח המקום.
אך מה שבכל זאת הגיע אלי היה הרצון להתחבר לנקודה הפנימית שבנו, לחיים בעלי מהות, משמעות ותוכן, דרך חיים של פתיחות, קבלת האחר, העזרה לזולת ו..חופש, כמו בקהילת ניגון הלב.
בכל מקרה, נהנינו מאירוח אדיב ונעים.
לאחר מכן פרשנו לארוחת צהריים משותפת מכל טוב וצבע מטעמנו.
וחזרנו כל אחד למבדדו הוא...
מחכה ומצפה לסיור הבא,
יעל בן שלום

לאלבום התמונות המלא - לראות, להיזכר ולהנות (תודה לשרית פלק על הצילומים)

משפחת בן-שלום מציפורי

משולחן הוועד המנהל

לחברי ניגון הלב, מספר עידכונים מהועד המנהל:

סוף השנה האזרחית בפתח, ואנו מסיימים שנה רביעית מתחילת הפעילות של הועד המנהל והקמת העמותה. העשייה במספר תחומים היא בשיאה  ואנסה לפרוס את התחומים בהם אנו עוסקים.

ראשית, קיבלנו לפני מספר ימים הודעה ממשרד ההתרבות כי ניגון הלב הינה אחת מ-2 עמותות (שאינן אורתודוכסיות מסורתיות), שקיבלו הכרה כעמותה הזכאית לקבלת סיוע כספי ממדינת ישראל לשנת 2012 למימון שכר עבור מובילי הקהילה (מעין שכר רבני).
אין ספק שזהו תקדים חשוב, שייתכן שלאורך זמן יווצר תקדים בהכרה של המדינה בפעילות של "ניגון הלב" ושל קהילות הדומות לנו. הוגשה בקשה דומה לשנת 2013, ואנו ממתינים לקבלת תשובה חיובית גם לשנה זו. ראוי לציין עזרה רבה שניתנה לנו על ידי מוסדות המדינה. זכינו לסיוע בהתגברות על מכשולים רבים  מאנשי משרד התרבות, אביגייל ממשרד רו"×— של ניגון הלב, סגנית ראש המועצה ×—× ×” פרידמן, מירי שטיינברג שעזרה לדרורית ללא לאות, עו"ד גולן משעלי, נדב דרורי ורבים טובים אחרים, וכל ×–×” בדחיפה בלתי מתייאשת של דרורית.
לכולם תודה ענקית.

הצוות האסטרטגי של ניגון הלב, בראשות גיא צפוני ובשיתוף רון מיתר ונדב דרורי (בשותפות הועד המנהל והצוות המוביל), ממשיך בפעילות ליצירת חזון אסטרטגי לניגון הלב. נושא זה מעסיק אותנו רבות ויתקדם בהמשך בשיתוף של כלל אנשי הקהילה.

לפני שבועיים הגיעו לביקור ב"ניגון הלב" סטיב סטולמן וג'סיקה בתו. הביקור בקהילה ×”×™×” מוצלח מאד והוכיח את הידידות, התמיכה והאהבה  שחש סטיב לקהילת ניגון הלב, לדרכה הייחודית ולאנשים בה. לכולנו זו היתה חוויה יוצאת דופן שוב לפגוש את האיש המיוחד ×”×–×” ולהיות גאים בשותפות המיוחדת שבינו לבינינו. אנשים רבים היו שותפים באירוח ובפגישות. תודה מיוחדת לחן צפוני שהובילה את האירוח והמפגשים הרבים שהיו.

חורף גשום וחם לכולנו!
דני די קסטרו בשם כל הועד המנהל

אספת חברים תתקיים ביום חמישי 26.12.13 בשעה 20:00
אנא רשמו ביומניכם.

"קול בישול"

פרוייקט "קול בישול" של ניגון הלב להעצמת נערות, התחיל את השנה הרביעית!
הפרוייקט משלב בין נערות מפנימיית ויצו נהלל, נערות עולות חדשות מנעל"ה (נוער עולה לפני הורים) ובנות העמק. בוגרות הפרוייקט, שהיום לומדות בשכבת י"ב, הפגינו עוצמה והעצמה בהובלת המפגש הראשון. הבוגרות הדריכו את הקבוצה החדש, שמונה 18 בנות בכיתה י'. הבנות הכינו פונדו שוקולד, ויחד נהנו מהטעם המתוק.

מתנדבות הפרוייקט - דורית מקלר, חוה יפה, עינת יצחקי, ננסי פורת ודרורית שהצטרפה - התרגשו לראות את בוגרות הפרוייקט מנחות את המפגש ומספרות לבנות החדשות על חוויותיהן מהשנה החולפת בפרוייקט "קול בישול".

סבטה גרשביץ, בוגרת הפרוייקט, סיכמה את חוויותיה בקול בישול:
מה קול בישול נתן לי? זאת היתה אחת החוויות הכי טובות שלי!
בהתחלה חששתי מזה. אמרו לנו שזה הולך להיות בשיתוף עם האקסטרניות. זה לא כל-כך מצא חן בעיני, כי בתור פנימיסטית היו לי הרבה סטיגמות עליהן. אחרי שהתחיל הפרוייקט, הבנתי שהן בדיוק כמונו. זה שהן חוזרות הביתה כל יום לא הופך אותן למפלצות.
בשלבים הראשונים התחילו לגבש אותנו קצת בפעילויות שכללו את כל תחומי עניין של כל אחת מאיתנו. אחר כך, עם הזמן שבישלנו ביחד, למדנו להכיר אחת את השניה יותר טוב דרך האוכל, כי אין דבר שיותר מחבר בין אנשים מאוכל! בהמשך צירפו אלינו קבוצת נעל"ה. זה הוסיף סגנון מיוחד לקבוצה שלנו, והמשכנו בפעילויות גיבוש נהדרות! נסענו לכל מיני מקומות בארץ ואכלנו דברים שלא חשבנו שאי פעם נטעם!
בסופו של דבר יצאנו מהפרויייקט ×”×–×” לא רק עם חוויה, אלא גם עם חברות אמת. לא חשבנו שנוכל להיות כל-כך קרובות בזכות משהו ×›×–×” פשוט!
אני ממש מודה לכל מי שלקח חלק בהקמת הפרוייקט הזה או במהלך הפרוייקט.
עשיתם מעשה גדול, ונתתם לנו נקודת מבט אחרת על הדברים!

ביום שישי הקרוב!

נצא לטיול באיזור קיבוץ ברעם ולאחר מכן נתארח בייקב יראון.
נפגשים באלון הגליל ב-08:00 מיד אחרי השער, מימין.
כל אחד מביא איתו ארוחת בוקר וצהריים שיספיק לכל יום.
מסלול הליכה נח, 4 ק"מ. חוזרים סביב 15:00.
מי שיש לו ערכת קפה/תה מוזמן להביא.

הבהרה: המודעה מנוסחת בלשון זכר והיא אכן מכוונת לזכרים בלבד.
צוות הגברא-רבא: זהר, רון, יוסי ונדב

יַלְדָּה מַזְלֵג הָיְתָה דּוֹקֶרֶת,
תָּמִיד כְּשֶׁהָיְתָה עוֹבֶרֶת.
יַלְדָּה מַזְלֵג הָיְתָה נוֹעֶצֶת
בְּכָל אֶחָד מִלָּה עוֹקֶצֶת.
תָּפְסוּ אוֹתָה אֲנָשִׁים בָּאַף
וְהָפְכוּ אוֹתָה לְיַלְדָּה כַּף,
וְכֻלָּם מָחֲאוּ כַּף
וְיָצְאוּ בְּמָחוֹל.
בתוכנית: נמשיך להכיר את ילתא ופועלה,
והפעם - עמדתה לגבי נורמות המדירות נשים ו"אחרים".

ערב הלימוד יוקדש לזכרה של שרה יפה ז"ל

לפי מיטב המסורת הנכן מוזמנות להביא איתכן כיבודים מפנקים וטעימים.
מחכות לכן בהתרגשות - רעות המר והילה טוכמכר-משעלי
לפרטים נוספים ושאלות: רעות 050-6547680, הילה 052-2796783

*איך מגיעים: ימינה בעיגול (מכללת הגליל). בית חמישי, נכנסים בכניסה שבין משק 7 למשק 8.
בית ראשון קומת קרקע. אפשר לחנות לאורך הכביש באזור המקלט
טלפון של חוה למקרה של התברברות: 058-4570087

הזמנה לשבת משותפת
עם משפחות מקהילת "בני ישורון" בניו יורק

שימרו ביומנים!

על קהילת "בני ישורון" (BJ) והקשרים בינינו ובינם כתבנו כבר באחת האיגרות האחרונות (אפשר לשוב ולקרוא). לאחרונה ביקרו אצלנו סטיב סטולמן ובתו ג'סיקה שיינמן, והנה לפתחנו ביקור נוסף.
משפחות מקהילת "בני ישורון" (BJ), בליווי הרבה פלישה סול, תבקרנה בארץ בסוף דצמבר. במסגרת הקשרים בין הקהילות, אנו מוזמנים לבלות איתם שישי-שבת שלם בבית ההארחה בגינוסר, למפגש, תפילה ופעילות משותפת מכניסתה של השבת ועד צאתה.
לפני כ-5 שנים בילינו שבת משותפת שכזאת, והחוויה הייתה מעצימה ומרגשת.
כולם מוזמנים להירשם מראש, על מנת שנוכל לשמור חדרים.

תאריכים: 27-28 בדצמבר 2013 (מ-15:00 ביום שישי ועד מוצ"ש)
עלות: 400 ש"ח למשפחה - כולל ארוחת ערב שישי, בוקר וצהריים בשבת.
ההרשמה פתוחה עד 10.12.13

פרטים נוספים אצל חן ודרורית
קיראו להלן את מכתבה של הרבה פלישיה סול לאנשי קהילתנו:

מכתבה של הרבה פלישיה סול לאנשי ניגון הלב

לחברינו בניגון הלב שלום,
שמי פלישה סול ואני שייכת לצוות הרבני בקהילת בני ישורון.
"בני ישורון", המוכרת יותר בכינויה BJ (קיצור של B’nai Jeshurun), הינה קהילה עצמאית במנהטן. "בני ישורון" מייחסת חשיבות מרכזית לחיבור של חבריה עם מדינת ישראל, ומשקיעה הרבה מאמצים לחיזוק הקשרים עם קהילות בארץ, עם שלוש שותפות עיקריות - "בית תפילה ישראלי" בתל אביב, המדרשה באורנים, וניגון הלב בנהלל. לאורך השנים יצרתי קשרים חזקים עם רבים מחברי ניגון הלב, בזכותם אני מרגישה בבית בכל פעם שאני מגיעה לביקור.

השנה, לראשונה מאז 2006, "בני ישורון" מארגנת משלחת משפחות לביקור בארץ. כחלק מהביקור אנחנו רוצים להפגיש בין שתי הקהילות.
אני רוצה להזמין אתכם לשתי הזדמנויות למפגש:

להתראות בקבלת שבת "ויגש" בשעה 18:00

בשעה טובה פתחנו קבוצת מצוה חדשה שתיקח חלק בקבלת השבת
עורכת האיגרת: אושרית רז אפנר 052-3748542 oshritraz@gmail.com
צוות מרכז: שי זרחי 052-2274031 shayzarchi@gmail.com  חן בן-אור צפוני 052-2809704 tsfoni@gmail.com
ביני תלמי bini_t@oranim.ac.il 052-2353369  דרורית עינב 050-4234359 droriteinav@gmail.com
דני די קסטרו 054-7776282 dclaudio@zahav.net.il
לאיגרות הקודמות
Copyright © 2013 ניגון הלב, כל הזכויות שמורות.